12 February 2009

Hari - hari yg berlalu

Maaf lah Januari yg lalu,aku tidak sempat m'updatekan SESUMPER ini.Bukanlah disebabkan bz sgt.Memang ada nak updated.Tapi ada beberpa faktor aku tak update blog ni..Antaranya:-
i)Connection Internet lembab sgt dekat ofis aku.Maklumlah server dr HQ KL
ii)Asal nak updated blog ajer,tiba2 jem otak.Tak tau apa yg nak taip.Tapi byk idea jugak sebenarnya.
iii)Aku biarkan blog aku di hari-hari yg berlalu tanpa diupdatekan.
iv)Hari sabtu ahad,memang tak sempat.Sempat dengan keluarga ( Isteri ) aja.he3x

Tapi hari ini aku kembali lagi.Untuk melaksanakan tugas ini.Ha3x
Hari ini aku ingin membentangkan isu politik lah..Kau org amik berat pasal politik???Politik kat Perak???Hari2 aku baca paper,hari2 tgk berita,memng belum habis lagi isu panas politik ni..Tapi apa yg dapat aku simpulkan ialah..POLITIK IS Brutally,CRUEL n Unfair..(chit,cakap org putih pulak )Politik itu membuatkan rakyat jelata sengsara..Penyokong parti politik bawahan tak dapat apa2,setuju?Mana yg kena tangkap polis,dapat sakit.sebab kena pukul??Lepas tu kata polis Ganas,zalim..Habis!!yg diaorang pegi buat demontrasi jalanan buat apa.???Kan diaorang baru keluar mesjid lepas solat jumaat..Maaf lah..Aku bukan nak tempelak penyokong PR ( PAS,PKR,DAP )..Bkn nak kata aku sokong pro kerajaan jugak..Cuma kesian,ramai org Melayu yg membuat demontrasi..Peniaga2 melayu,tutup gerai..senagaja hilangkan rezki utk anak dan isteri pd haritu..Kakitangan kerajaan,boleh pulak tak masuk pejabat utk melaksanakan dasar kerajaan( Buat kerja diorang lah )Kesian org awam kat Perak.Mungkin sepatutnya urusan diaorang selesai pada haritu,tak siap jugak disebabkab kemungkinan ada kakitangan kerajaan pegi sama buat demontrasi.Pelajar2.Pun tinggalkan kuliah.tertinggal 1 silibus..Dok sibuk pekik kerajaan haram,zalim..Adakah kerajaan Malaysia sekarang ni zalim sangat kat rakyat malaysia ini?.Aku rasa tak lah jugak..Kita dapat yg terbaik aku rasa.Kemudahan pendidikan yg terbaik.Dapat loan pendidikan,Nak pegi masuk universiti mana,masuklah.Kerajaan tak halang pun.Jln raya terbaik.Byk shopping kompleks di buka utk membeli belah atau bersidai.Masjid pun banyak dibuat,tapi penuh masa solat jumaat dgn solat raya aja kan?Yg rugi,,Orang Melayu sendiri..kan??AKu bukan apa,takut2 ada pihak lain yg sdg menunggu masa utk mencantas politik Melayu terus terjunam..Kau org nak ker???Kalo ada bangsa lain pimpin Malaysia ni..Habislah Tanah Melayu,,Habislah Kedaulatan SULTAN dan Raja2 Melayu..Habis,hilang hak keistimewan org Melayu semua..Kita kena tekan terus...Sekarang pun dah terbukti..kalo pegi mana2 tempat byk kedai2 bangunan2 milik cina..Milik kekal tau..Kita??1 blok bangunan,belum tentu ada kedai melayu lagi..Kita fikirkanlah sekarang.AKu mengingatkan pd diri aku dan untuk mereka diluar juga.

No comments: