21 January 2014

Rutin seorang suami jururawat

Kalo sudah namanya suami jururawat , ada rutin yg kebiasaan aku kna buat berbanding suami bukan seorang suami jururawat.Tidurkan anak pada jam yg lebih awal bila isteri kerja sebelah shift malam.Bukan apa ,senang nak aku buat kerja rumah atau  pun tonton tv bila diaorang ni dah tidur dulu.Bila dah masuk jam 09.30 malam ,aku akan tutup tv ,padamkan suiz lampu biar gelap.Cuma lampu tidur sahaja yg menerangi ruang tamu.Aku akan buatkan susu untuk Aqil dan Adik.Tak lupa juga pasangkan ubat nyamuk dalam bilik.Nanti tergaru-garu diaorang dekat kaki sampai tidur pun tak lena.Bila keadaan sudah senyap sunyi , baru boleh aku pasang tv semula dan buatlah kerja lain.Basuh pinggan ke , lipat baju ke , atau buat entry baru untuk blog.Sekarang mereka dah tidur lena. Dapatlah tengok game bagi Piala F.A Pahang lawan Perak .
Masing-masing ada bantal wangi sebagai penyedap tidur.Kalo takde maunya menangis diaorang ni.Bantal ni da smpai Cameron Hihglands.Kena bawa masa berjalan.






No comments: