13 July 2010

Happy but still thinking another thing

Sudah masuk 2 hari aku berada dlm mood yg baik sekali.Apa tidaknya,dari semalam sehingga hari ini memanjang aku gelak sakan dekat pejabat.Biasalah kalau bukan aku yg sakat kawan-kawan,diaorang yg sakat aku.Cuma pada hari ini..Aku memang kenakan kawan aku.Aku pun ntah lah.Ada pulak idea nak kenakan 2 member aku nie.Yang sorang nie buleh terima gurauan kejam,yg sorang nie agak sensitif jugak.Namun begitu,aku rasa bersalah sebenarnya.Lagi2x pd seorang sahabat yg sensitif ini.Memang dia seorang yg baik tapi lurus.Namun bknlah seorang yg lurus bendul.Corak pergaulan yg menjaga percakapan,kelakuan tetapi masih lagi mahu bercampur dan bergurau2x.Terukkan aku hari ini.Maaf iye sahabat bernama Imran kalo gurauan aku ni amat keterlaluan tadi.Tapi aku mengingati satu nasihat,jgn suka2x sgt.Bimbang2x kedukaan yg perit akan kita terima nanti.Semoga Allah akan sentiasa melindungi aku dan mereka yg mengenali aku daripada sebarang kesusahan.

Dah jam 8.15 mlm,aku belum mandi lagi.Maklumlah tinggal kat rumah lone ranger aja.Rasa mcm suka hati aja apa nak buat.Aku banyak perkara yg sedang difikirkan.Terutamanya study e-pjj aku yg sudah bermula.Aku telah tertinggal satu hari untuk seminar.Namun dlm hati ni aku ingin menangguhkan seketika pengajian aku.Memperkukuhkan ekonomi keluarga terlebih dahulu dan melihat anak membesar sedikit.Lagipun isteri sbg penjaga pesakit di hospital tak tentu masa kerjanya.Ikut shiftkan?Biarlah aku berkorban dahulu utk isteri dan Aqil ini.Tahun depan,aku kembalilah menyambung kembali study aku itu.Dalam masa aku tangguhkan study ini,masih lagi aku boleh belajar sesuatu.Iaitu pelajar keibubapaan.Bukan senang nak memperolehinya.Ia akan sentiasa berlaku semasa anak semakin membesar

All my friend.Diploma Pentadbiran Awam bash Disember 09.Do the best.And we still ONE UNITED...

No comments: