15 September 2014

Cabaran iPhone 5s peringkat ke 2 telah bermula

Seminggu blog tidak dikemaskinikan kerana masa dan ruang waktu yang amat terhad dek kesibukan kerja serta menghadiri kursus pada minggu lepas.Walau bagaimanapun ,aku tidak tertinggal dalam “BlogWalking” di blog sahabat lain dan seterusnya meninggalkan komen tentang artikel yang mereka tulis.Terima kasih kepada pembaca blog yang sudi membaca dan meninggalkan komen di blog PuteraOhtraBulan.Ambek Kisah Ape Ade Hal.InsyaAllah aku akan cuba sedaya upaya untuk melawati/singgah di blog sahabat lain seterusnya meninggalkan jejak blog ini supaya kalian boleh singgah pula di sini. Aku juga mengalu-alukan kalian menjadi “followers” blog ini.Ia seperti satu cetusan semangat aku apbila melihat angka PENGIKUT itu semakin bertambah untuk menulis sesebuah artikel.InsyaAllah setiap komen yang ditinggalkan di blog ini , aku akan membalasnya secepat mungkin kerana setiap hari aku mengikuti blog-blog lain disamping melihat komen di blog aku.Ada 6 blog yang sering aku mengikuti perkembangannya seperti Blog Hasrul Hassan,DenaiHati,Ben Ashaari,Mamaniza,ariffshah dan Glamorous Blogger MrJocko.Semua sedia maklum blog mereka adalah yang telah mendapat tempat di hati pembaca blog.Jenama blog mereka pun telah kukuh sekian lama.Membaca blog yang pelbagai jenis info/maklumat,tidak kira tahap umur /kerjaya mereka atau sebagai kecuali blog politik picisan dan gosip merupakan sumber ilmu pengetahuan am juga.
Pada hari semalam DenaiHati telah mengeluarkan senarai peserta yang layak untuk Tugasan ke 2 Cabaran iPhone 5s.Tugasan itu tidaklah mudah kerana syaratnya ialah Contester perlu menjadi Top 70 penulis komen di blog DenaiHati untuk kiraan komen bertarikh 15/9 – 15/10/2014.Mungkin aku berasa sedikit keliru dengan syarat itu kerana adakah ia bermula dengan artikel Denaihati yang akan di “publish” kan pada hari ini sehinggalah pada tarikh akhir tersebut atau boleh memberi komen pada artikel di Denaihati yang lepas.Namun,cabaran kali ini memang berlainan kerana cara pemilihan pemenang memang rahsia supaya “contester” dapat bersaing secara sihat.Syarat-syarat lain yang mesti diikuti oleh peserta seperti berikut :-
1.Jumlah komen akan dikira menggunakan wp top commentators widget
2.Peserta dikehenadaki menggunakan username yang sama dengan nama blog untuk memudahkan pengiraan.Contoh sekiranya domain blog hasrulhassan.com maka gunalah username Hasrul Hassan atau sekiranya domain adalah wanhidayat.blogspot.com maka gunalah username WanHidayat.
Emm..Domain blog adalah puteraohtrabulan.blogspot.com tetapi tajuk blog Ambek Kesah Ape Ade Hal,jadi  bagaimanapula ye?Mungkinkah memerlukan penjenamaan semula blog aku ni?
3. Jumlah komen mesti lebih 10 perkataan dan komen berkenaan hendaklah bersesuaian dnegan tajuk entri supaya tidak lari tajuk maksud komen kita.Seandainyasyarat  tidak dipatuhi komen tersebut akan dipadam.Syarat satu banner blog peserta masih dikekalkan namun hendaklah peserta dapat menukarkan banner “ Qurban di Kemboja “.Sedikit sebanyak menjadi asbab mendapat ganjaran yang berlipat kali ganda  dengan mempromosikan banner berkenan.
4. Peserta wajib memastikan sentiasa kemaskini senarai penaja  dengan backlinks supaya tidak tersingkir dari cabaran.Admin Denaihati sentiasa memantau entri penyertaan .Mungkin ada penaja baru yang sudi menaja Cabaran Iphone 5s ini .Berikut adalah senarai terkini Penaja-penaja Cabaran Iphone 5s yang sudi menjadi penaja hadiah hebat dan besar pada kali ini.Khabarnya penganjur telah mendapatkan SPONSOR baru bagi cabaran kali ini. Harap bertambahlah hadiah ye..

Penaja Utama
  1. http://amariman.com
Penaja Individu
  1. http://ejamothman.com
  2. http://www.eridy.com
  3. http://www.hilalazmi.com
  4. http://www.eizil.com/
  5. http://www.asamboi.my
  6. http://www.diarymama.com
  7. http://pendekarberkuda.org
  8. http://www.saji.my
  9. http://abangensem.com
  10. http://www.enveeus.com
  11. http://www.pakarniaga.com
  12. http://anarm.net
  13. http://www.daddydee.net
  14. http://www.sunshinekelly.com
  15. http://sweetkurma.com
  16. http://awn.my
  17. http://mawarmerah2008.com
  18. http://www.blogieta.com
  19. http://www.broframestone.com
  20. http://www.akmaomar.com
  21. http://khairilmazri.com
  22. http://wowberita.or

Sebenarnya pada hari semalam bila melihat senarai peserta – peserta yang layak ke peringkat seterusnya ,tiada pula dalam senarai.Di senarai peserta tidak layak pun tiada nama blog aku juga.Jadi aku terpaksa PM dekat DenaiHati untuk medapatkan sedikit maklumat.Tuan Amir memberi respon berkenaan dan pada malam tadi akhirnya nama blog aku tersenarai juga.Alhamdulillah.Terima kasih tuan ye kerana sudi melihat semula penyertaan blog Puteraohtraulan ini.
Tahniah kepada para peserta yang ke peringkat seterusnya.Yang tidak layak kerana mungkin tidak cukup syarat mungkin boleh cuba lagi pada masa akan datang.Jauh lagi perjalanan cabaran iPhone 5s ini.

P/s : Semalam pergi ke booth OPPO di One Segamat bagi mengetahui kecanggihan teknologi smartphone berkenaan.Isteri dah macam jatuh hati dengan jenama itu. J

1 comment:

Azura Mendezz said...

Oppo pon ok..tp aku lom beli lg..hehe!