06 January 2014

Tahun 2013 dan 2014

Belum terlambat rasanya aku ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2014 kepada semua Bloggers alam maya ini . Semoga pada tahun 2014 akan memacu impian , wawasan , azam engkauorang terbang tinggi sehinggalah tercapainya pada tahun ini . 

Hari ini ialah entry pertama aku untuk tahun 2014. Entry yang ke 176 yang diterbitkan sejak aku menulis untuk blog ini pada 30 Disember 2008. Jadi 30 Disember 2013 genaplah 5 tahun aku berblogging yang sepatutnya blog ini mempunyai followers lebih dari 1000 orang , popular , dan meraih pendapatan yang lumayan . ( Ha..ha..ha.. cakap kosong aja aku ini ) . Enam hari aku tidak ada entry baru selepas entry terakhir pada 30 Disember 2013 . 3 Faktor utama tidak dapat mengupdate blog ialah
1. Setakat ini aku belum dapat lagi pakej internet yang ditawarkan kepada aku setelah sebulan lebih aku dengan ejen TM . Permohonan hantar ke TM Melaka. Walau bagaimanapun pihak TM Melaka telah menelefon aku untuk pengesahan maklumat dan kemungkinan mereka akan pasang line internet di rumah aku dalam masa terdekat ini . Bila dah ada internet di rumah , buaslah aku berblogging nanti .

2. Minggu lepas kesibukan dengan latihan sukan bola sepak dan pingpong mewakili agensi peringkat negeri yang akan diadakan pada hujung bulan Januari ini . ( Ada kejohanan baru nak bersukan aku ni , maunya tak fit badan aku ni )

3. Aku tidak berapa suka untuk melayari internet pada di pejabat walaupun kadang-kadang ada masa terluang .Kerana melayari blog rakan-rakan sudah tentu ambil masa yang agak lama untuk memberi komen dan membalas komen pada blog aku ini . Nanti apa nak jadik dekat kerja hakiki aku nanti. Pulak ramai staf yang nak guna PC ni .

Untuk tahun 2013 , aku bangkit dari lena yang panjang untuk kembali aktif berblogging .Alhamdulillah , bermula dari November 2013 sehingga Disember 2013 sebanyak 38 catatan yang telah aku postkan untuk tatapan dunia maya . Sekadar perkongsian pengalaman hidup . Di samping itu aku banyak melayari blog lain dan memperkenalkan diri kepada rakan blog baru . Kenalah rajin-rajin menjengok blog orang lain dan memberikan pendapat di atas setiap entry mereka .
38 Catatan untuk 2 bulan terakhir 2013 belum cukup lagi.



Oleh demikian , setelah beberapa blog yang sering aku lawati dan memberi pendapat atas setiap catatan di posting mereka , jadi aku ingin memberikan ucapan terima kasih dan penghargaan kepada mereka ( bloggers ) yang sentiasa memberikan komen dan pandangan kepada entry yang aku postkan di dalam blog ini .


Terima kasih pada kalian




Banyak pengalaman yang aku perolehi dalam aku membuat catatan .Gaya catatan yang menarik boleh menarik perharian ramai Viewers untuk membacanya dan seterusnya menjadikan ia satu catatan yang hit . Tidak sangka pula catatan Cuti  Hari Jumaat Dikembalikan kepad rakyat Johor Klik Disini menjadi catatan paling hit untuk tahun lepas . Alhamdulillah .

Semoga tahun 2014 ini dapat kita bangkit dari tidur lena yang panjang untuk menjadikan diri kita lebih baik dan berkualiti .Melangkah jauh lebih ke hadapan dengan menimba ilmu dan banyakkan membaca bahan ilmiah yang bermannfaat .




.





6 comments:

suri said...

salam tahun baru. yelah ada orang selesa ber blog di pajabat ada tak.kalau saya dulu memang bos tahu saya ada blog tapi kerja mesti tip top siap hee..

apa sahaja buat moga admin gembira ya

Denaihati said...

selamat tahun baru, semoga bersemangat baru dan terus sukses tahun ni.

mahmud thalut said...

Assalam
Salam Tahun 2014 ..kembali :)

Unknown said...

Selamat tahun baru..
Still bersukan lagi...
bagus laa.. aku lama dah tak bersukan... tahun nie, nak start balik la...

puteri kasih said...

selamat tahun baru. Semoga terus bersemangat untuk berblog. :)

hafizmd said...

Tahun lepas yang hebaat juga tu.

Moga tahun ni lebih hebat dan 'buas' nanti...hehe