29 December 2010

A.Z.A.M


(Aku  malas berazam  untuk tahun 2011.Nanti azam tidak serupa bikin.Tapi jangan cakap aku tiada matlamat hidup.Aku cuma tidak mahu berazam sahaja.Adakah azam itu menjadi 1 pendorong motivasi untuk diri sendiri?Aku azam dalam hati sahajalah.Apa yang aku azamkan dalam hati?Eh!!Itu sama sahaja dengan konsep berazam.Cuma tidak menerangkan di dalam blog ini apa yang aku azamkan.Perlukah orang lain tahu apa yang kita azamkan?Azam dan matlamat hidup itu lain?Sama sahaja.Argghhh..tolong jangan peningkan kepala yang berserabut ini.)Mungkin itu segelintir manusia yang ada berkata-kata sebegitu.
Belajar dari pengalaman tahun ini atau lebih baik kita berkata “Muhasabah Diri”.Menjadi seorang manusia yang lebih baik dari tahun ini?Atau menjadi seorang khalifah Allah yang lebih baik? Atau menjadi seorang ayah dan suami yang lebih baik?Atau menjadi seorang pekerja yang lebih baik?...

…………………………………….
…………………………………….
…………………………………….
…………………………………….
Sebenarnya aku perlukan kekuatan baru, ketenangan serta diberikan petunjuk dari Allah.

No comments: