06 January 2010

Sarapan Pagi..

Sarapan pagi ramai2x dgn sahabat..sahabat sepejabat.Dan kembalinya sahabat lama menjadi Officer di Jabatan aku.Selepas 2 tahun bertapa di daerah paling hujung sekali di Johor.
Kembali sahabat yang pernah serumah bujang menjadi pegawai yang lebih matang, ilmu penuh di dada.Pekena sarapan nasi lemak sup kambing di kedai Pak Habib.Orangnya yg berumur 80an masih lagi kuat utk menghantar sarapan pagi pada pelanggannnya.di tambah pula aku tidak perlu mengeluarkan duit untuk membayar sarapan pada pagi ini.sungguh lazat dan mengujakan.Yang bayar Y.B.Member dapat gelaran Y.B sebab duit sentiasa ada.Bukan beratus.Beriban - riban..Banyakkan duitnya?..Org berpolitik sentiasa bekerjasama dgn kontraktor2x yg mencari rezeki yg halal..Tentu sekali sangat bertuah.Apa pun terima kasih BRO...Cuma dia pening utk mencari sponsor bagi Famly Day nanti..Ha3x..Jagalah kau nanti.Bertarikh 06 Januari 2010, sudah seminggu melintasi tahun 2010.Sedang berkira - kira untuk merencanakan kerja - kerja aku yg seterusnya.Kerja tahun lepas di bawa ke tahun ini.Belum pun ada kerja untuk tahun 2010.Tapi mesti ada kerja baru nanti.Pegawai2x kanan sedang naik ke KL pada hari ini untuk mendengar dan memahami aspirasi 2010 dari Ketua Pengarah keesokan harinya..Yahoo..Merdeka untuk esok dan lusa.Merdekalah sangat!!!Ahh..aku mahu sambung kerja..Kerja dan terus kerja.Kerja berkolar putih..Kerja makan gaji..Gaji dibayar untuk bekerja..Bukan untuk menulis BLOG..Aduhh..Berdosa rasanya aku ni..

No comments: